woensdag 9 februari 2011

Zeven weken later

Ondertussen zijn we een eindje verder en ben ik al weer even terug in België. De laatste week in Suriname was nog even volop gas geven om alles af te kunnen ronden. Thuiskomen was leuk en niet leuk tegelijk. Leuk om iedereen terug te zien, niet leuk omdat er examens en een tussentijdse jury voor de deur stonden. De jury was een dag na terugkomst, maar gelukkig was er van een jetlag geen sprake (uiteindelijk is er maar vier uur tijdsverschil met Suriname). Al was het best wel lastig om op een kwartier met twee te zeggen wat we nu juist drie maanden gedaan hadden. In Suriname hadden we een eindpresentatie gehouden, maar daar kregen we een uur de tijd om ons verhaal te doen. Met andere woorden er moest drastisch geschrapt worden. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Vervolgens moesten er nog twee taken gemaakt worden voor ik pas echt kon beginnen blokken. Elf (!) vakken (verdeeld over vijf clusters) lagen op mij te wachten, dus ik was al content als ik elke cursus eens bekeken had (en dan nog), met de nodige paniekaanvallen erbij. Hoewel ik besefte dat de kans op een tweede zit zeer groot was, wilde ik dat natuurlijk zo hard mogelijk vermijden. Alle vakken werden erdoor gejaagd op drie weken, telkens op dinsdag of donderdag, met andere woorden 2 examens op een dag was doodnormaal.
Na een paar dagen niksen besloot ik om eens terug op verkenning te gaan naar het Nationaal Archief in Den Haag, waar heel veel archiefmateriaal op mij ligt te wachten. Dat was snel duidelijk. Daarna zijn Koen en ik er even tussenuit geknepen, kwestie van achter vier maanden eens iets samen te doen. Op dit moment heb ik er terug twee dagen archief op zitten, morgen nog een derde dag en daarna zal het wat tussen de soep en de patatten door zijn aangezien ik vanaf volgende week terug les heb. En ondertussen zijn mijn punten ook bekend (wel alleen van de clusters, niet van de afzonderlijke vakken) en kan ik trots zeggen dat ik voor alles geslaagd ben : 12, 13, 14, 14, 15 en 16 heb ik bijeen geraapt, wat ik nooit had durven dromen. Komend semester wachten er nog 6 vakken op mij... en nog die thesis. Maar het komt allemaal goed !

Geen opmerkingen: